kolmapäev, juuni 27, 2007

Ikkagi eestlane

Lugesin tänast Päevalehte, eksju. Mulle väga ei meeldi Rein Siku artiklid, aga see artikkel "Imelik rahvas, laulev rahvas" on küll hästi kirjutatud, äratundmisrõõm võinii. Laulupidu lihtsalt on nii lahe. Ma olen seda ausõna juba tükk aega oodanud. Eelmine (st üldlaulupidu) jäi mul nägemata, sest sõitsin mägedesse ära. Nüüd õnneks on laulupidu nädala võrra varem ja mul õnnestub peol ära käia ning seejärel mäkke pörutada.

Teinegi laulupeo teemaline
lugu tekitas sellise mõnusa äratundmise. Hetk, mida tahaks oma peas igaveseks salvestada on iga laulupeo lõpp. "Mu isamaa on minu arm" - laulukaare alune rahvahulk + püstiseisev pealtvaatajaskond koos laulmas - see tunne võtab ausõna seest õõnsaks. See on sõnadega seletamatult ilus.

Seda lugu on hiljem mäletatud ja korduvalt jutustatud. See oli juubelilaulupidu – sada aastat esimesest laulupeost – ja pidu, kus oli keelatud laulda laulupeo lõpus rahvale väga olulist laulu, Gustav Ernesaksa “Mu isamaa on minu arm”.

Ometigi ei liikunud koor paigast, alustades, alul ilma dirigendita, tasahilju ikkagi OMA laulu laulmist.

Mäletan emotsiooni, mis valdas meie gruusia sõpra. Tal jooksid pisarad mööda põski, sest kogu väljakul oli nii tugev pinge, mille ka tema ära tundis… Ja kuidas ta pärast ütles: “Mis imelik rahvas te olete – selline pinge oleks minu kodumaal tähendanud rahutusi ja kodusõda. Aga teie – te seisate jonnakalt, et saada laulda seda ühtainsamat laulu, ning pärast seda lahkuvad kõik südamerahuga ja rõõmsameelselt, nagu hetk tagasi poleks olnudki äikese-eelset meeleolu.”

0 kommentaari:

Postita kommentaar

Tellimine: Postituse kommentaarid [Atom]

<< Avaleht